27 Mayıs 2013

Gökyüzünden Seyre Daldım Seni Ey Aziz İSTANBUL...

Geçtiğimiz perşembe günü akşam abimin bana gelip sana mükemmel  bir sürprizim var demesiyle başladı her şey. Bundan bir kaç ay önce televizyonda gördüğüm hava yolu firmalarından birinin kampanyasından bahsettim abime daha önce hiç uçmadığım için günü birlik sırf uçmak için gidelim diye kendi aramızda konuşmuştuk .

Ve abime gelen tek kişilik Helikopterle İstanbul turu davetini abim kullanmayıp bana verdi :)
Yalan yok ilk başta hiç inanmadım kafa buluyor benimle diye düşündüm daha sonra ciddi olduğunu görünce çok heyecanlandım sevindim korktum karma karışık bir hal içindeydim. Bana pazar günü uçacağımı  kendimi o zamana kadar hazırlamamı söyledi ama cuma günü beni arayıp uçuşun cumartesi olduğunu söylemesi üzerine tüm duygularım bir birine karıştı annemin ara ara beni gaza getirmesi ki çoğu zaman beni korkutmakta başarılı oldu diyebilirim :) Ama beni en çok destekleyen arkadaşlarım Baharımın ve Büşramın desteklerini unutamam tabi :)

Ama korkmama rağmen gitmeyi kafaya koydum ne olacaksa olsun olmadı kapısına kadar gider baktım ki çok tırsıyorum geri gelirim diye düşünmeye başladım..

Ertesi gün sabah erkenden yola çıktık önce abimin halletmesi gereken işleri vardı onları yapmak için iş yerine uğradık kafam sürekli uçuşta olduğu için yanıma gelip bana selam veren arkadaşlarını hatırlamıyorum bile :)

Ve tüm işler hal olduktan sonra  Ayazağa ya vardık o gün uçacak kişilerle ayak üstü sohbetler ettik ve kaptanımız gelip bize uçuşla ilgili bilgilendirmelerde bulundu. Hemen hemen hepimizin ilk helikopter uçuşu olduğu için dikkatle kaptanı dinledik :)
Daha sonra helikopter etrafında resimler çekindi herkes, iki şerli yada üçerli uçulacaktı , ilk uçacak kişilerin isimleri okundu ve evet ilk uçacak kişi bendim ve bir abla idi. Belki oradaki en tırsak korkak olan beni ilk yapmışlardı :) Neyse dedim buraya kadar geldin kızım binmeden dönmek yok. O helikoptere binilecek dedim ve Bismillah deyip atladım helikoptere başta çok heyecanlıydım ama içine binince tüm o endişem korkum biran dağıldı yerini meraka bıraktı. Pilotumuzun neredeyse kırk tane düğmeye basıp durmasını konuşmalar yapmasını izlemeye öyle bir daldım ki korku falan uçup gitmişti bile.

Birde o hep filmler de görüp özendiğim helikopter kulaklığını takıp pilotla konuşmalar yapmak çok eğlenceli idi :) Gerçi pilotumuzun çok cana yakın insanı rahatlatan bir havası vardı kendisi zaten pilot eğitmeniymiş. O rahatlığa da kavuştuktan sonra gönlüm rahat uçmaya hazırdım artık :)

Bizi önce sarsıntıya sese alıştırdı ve daha sonra yavaş yavaş havalandık Ya Allah deyip kalkışımızı yaptık.

Havada iken mesafeler o kadar kısa ki bir anda boğazda bulduk kendimizi.
Uçmak düşündüğümden çok daha güzel ve zevkli bir şeymiş. Uçakla uçsaydım bu kadar zevk alamazdım kesinlikle.

Uçmanın verdiği zevk bir yana İstanbul'u baştan sona gök yüzünden izlemek paha biçilmezdi.

Köprünün üzerinde iken kaptanımızın hadi buda size benden hediye olsun deyip köprüye en yakın mesafeden tur attırması, elimi uzatsam sanki direklerine elim yetişecekmiş gibi hissettim .

İstanbul anlatılmaz güzelliğe sahip bir şehirdir benim için. Birde bu güzelliği gök yüzünden izlemek ona yeniden aşık olmamı sağladı gerçi o gökdelenlere çok uyuz olsam da tarihi yarım ada muhteşemdi.

Hele o kapalı çarşının tepesi  orayı unutamayacağım sanırım içi ile dışı ile üstü ile bambaşka bir dünya gibi :)

Boğazı, adaları, tarihi camileri, sarayları , kiliseleri, çarşıları trafiği bile yukarıdan bir başka...

Eğer imkanınız varsa elinize geçen ilk fırsat da uçun derim ;)

Hayatımın ilk uçuşunun unutulmaz olmasını sağladığın için teşekkür ederim abicim iyi ki varsın :)

Kendi çektiğim bir kaç resim'i paylaşacağım ... Öncesinde ufak bir video buyurun..