20 Şubat 2016

Bir BASHAR MOMIN Fırtınası....


Nereden başlasam bilemedim şimdi ...

En baştan yazımın içinde  SPOLİ  olabilir ben  belirteyim de  sonra vay ben görmedim vay ben bilemedim niye bize spoli verdin demesin kimse ...

Dizinin spolisiz yazısı yok mu derseniz eğer var olmaz mı onun için sizleri RenkliTırtıl TIK TIK  renkli sayfasına ve Mrs.Khurana TIK TIK  Bloglarına alalım ...

İzlemek isteyenleri de şuraya alalım Lollywood Türkiye...



Dizimizin ana konusu ve karekterlere kısaca değinirsek ...

Bashar Momin : İş kolik sanırım kara para aklıyordu, İki kız kardeşi var Saira ve Tayyaba   onlar için yapmayacağı şey yok, biraz sinirli ve sert biri.

Rudabba : Esas kızımız yavrum ne çektin be neyse... Rudabba hiç istemese de babasının ısrarları sonucu daha önce hiç görmediği babasının en yakın arkadaşının Amerika da yaşayan oğlu Buland ile nişanlanır ve bir gün babasını ve arkadaşını bir hırsızlık olayı sonucu kaybeder. 
 Kızımız babasını kaybettikten sonra abisi Adil ve yengesi Saira Bashar'ın kız kardeşi ( sinsi, pis fena bi yenge ) ve küçük yeğeni ile yaşamaya başlar. Abisi aynı zamanda Bashar ile çalışmakta dır, iş gereği iki üç aylığına abisi ve yengesi yurt dışına gittiğinde yeğeni ile beraber Bashar ve Tayyaba'nın yanında yaşamaya başlar.
Bir süre sonra nişanlısı Buland ülkesine döner ve ikili ilk bakışta aşık olurlar birbirlerine...  
Yalnız Buland'a aşık olan sadece Rudabba olmamıştır Bashar'ın problemli kız kardeşi Tayabba da ona aşık olmuştur, böylece dizinin entrika dram ve aşk kokan kısımları başlamıştır....

Buland'a kısaca değinirsek Buland'ın ayarlarıyla oynadılar resmen adamın doğruları yanlışları şaştı başta bi acıyo insan sonra gereksiz bi çık aradan diyo insan böyle bi karakter di işte :D

Diziye gelirsek   32 bölümden oluşan bir dizi 400 bölümlük hint dizileri gibi sanıp başta korksam da 32 yi görünce bir ohh çektim , diziyi Facebook'ta Renkli Tırtılın paylaştığı capsler sayesinde görüp tanımış oldum ve böylece ilk Pakistan dizimi izlemeye başladım.

Diziye başladığımda dizi final yapmıştı sosyal medyadaki arkadaşlarım arasında da bir Bashar fırtınası esmeye başlamıştı böylesine seviliyorsa bu karakter vardır bir hikmeti deyip açtım ilk bölümü ..



Rudabba yavrum dizide ağlamadığı bir bölüm olmadı be, bazı halleri, bazı çaresiz kalıp kabullenişleri beni etrafımdaki kadınları anımsatmadı desem yalan olur . Babasını kaybettiğinde ki o hali o kadar bendi ki sanki aynada kendimi izliyordum o baba acısı o çırpınışları hiçte yabancı değildi..

Abisinin evine hiç istemese de gitmek zorunda oluşu bir kız bir kadın olarak tek başına kadınlara karşı adaletsiz olan şu dünyada yaşaya bilmek için onun adına verilen kararlara boyun eğişi, saflığı ,kırılganlığı çok bizden di be.

Tam her şeyden umudunu kestiği o anda nişanlısının gelmesi ve tamda istediği gibi biri olmasına sevindiği anlarda Tayabba'nın ve  abisi Bashar'ın entrikaları içinde buldu kendini yavrum...

                                                                           


   
   



                                                                                                         
Bashar Momın diyelim ve asıl baş rolümüzü anlatalım ..

Bashar ah Bashar  32 bölümlük dizinin 24 bölümü boyunca hem sevip hem hakaret ettiğim son 8 bölüm boyunca da voaaaaa diye bayıla bayıla izlediğim karakter. Son iki bölümde görüntüsü ile bana büyük bir şok yaşattığı için kendisine bir trip atıp yazıma devam ediyorum :P   

Az biraz deli öyle sempatik delilerden değil bildiğin sinirli bi deli ilk bölümlerde kulaklıkla izlediğimden her bağırdığında bi sıçrıyordum olduğum yerde maşallah bir ses var ki sormayın ve sürekli yüksek tonda bağırarak konuşan biri.
Rudabba da o her bağırdığında titriyordu haksız da değildi hani kim olsa korkardı o gür sesten :D Hatta kız bir iki defa bayıldı bile onun bağırışları yüzünden :) 

Bi kere Bashar çok şık giyinen çok karizmatik bi adam sakal ve bıyık bir insana ancak bu kadar yakışırdı bunu söylemezsem içimde kalırdı artı bir kirpik var adamda kıskanmamak elde değil :) neyse nerede kalmıştık haa ayrıca  güçlü bi aurası var, bu kadar sert, sinirli olmasının altında yatan sebepleri öğrenince insanın böyle gidip sarılıp beraber ağlayası geliyor.

Aslında çok kırılgan çok büyük yaralar almış güvenmeye korkan koca bir adam var karşınızda ve tüm bu duygularını bastırmak için, içinde büyüttüğü o koca nefreti durdurmaya çalışması o nefrete yenik düşüp verdiği kararlarla yine yaralar alan yaralar açıp pişman olan koca bir dev var karşınızda.. 
Nefretine karşı dura bilen tek şey istemese de inkarda etse kalbin de filizlenmeye çalışan aşkı olacaktır..

Bashar aslında Rudabba'yı ilk gördüğü andan beri etkilenmiştir yaşanan  olaylar nişanlısı falan derken hep  gerçek duygularını geri planda tutmuş kardeşinin  mutluluğu için kollarını sıvamıştır.



Ben biraz mimiklere bazı kelimelere ufacık bir harekete takan bir insanım ve Bashar'ı canlandıran Faysal bu konuda oldukça başarılıydı gerçekten çok iyi bir oyuncu olduğunu gördüm ve hoşuma giden bir sürü hareketi oldu hepsini bi videoda toplayasım bile geldi yani :) mesela anlatmak istediğim şeye ufak bir iki örnek vereyim kısa videolarla ilki " Camon" kelimesi :D Evet çok hoş bir sahne değildi belki bu sahne ama takıldım ben o kısıma :D buyurun izleyelim :) 


video
  

 Bir diğer video da Bashar'ın kafasının güzel olduğu bölümdeki konuşurken dalıp gidişi daha sonrasında -hııı deyip konuşmaya devam edişi buyurun o sahne :) 


video


Diziye dair söyleyeceklerim bunlar ama geri planda ki oyuncularla ilgili birkaç şeye değinmek isterim mesela Rudabba'nın babası ile yaşadığı evde çalışan Ramazan  amcanın verdiği teselliler çok yerindeydi çok güzeldi, son bölümlerde amcayı göremedik keşke o da olsaydı o son bölümlerde.

Sonra Bashar'ın evinde çalışanların bağımlılıkları hele ki Basharın sağ kolu ile olan diyaloglarını çok seviyordum ben :) 

Haa birde bunların değişik bi ses tonuna sahip yeğenleri vardı şirin bi kızdı pot kırıp duruyordu ama dayısının canıydı o yanlış yazmış olabilirim ama dizide en sevdiğim kelimelerden biri de Mamuky can dı ( dayısının canı) demekti galiba :) Birde Bashar'ın oo meri Huda (Aman  Allah'ım ) deyişini çok sevmiştim. 

Dizinin müziklerinden de söz edersek iki tane çok güzel parça vardı bunlardan biri

Tu Hi Tu ( türkçe alt yazılı )  

                                                       

Diğeri ise Mann Moji



Bir diğer parçada Bashar'ın piyano başına geçip çaldığı parçaydı ama o parçayı bulamadım hiç bir yerde neyse canım sizde diziyi izlerken dinleyin hem zaten onun piyano çalışına vurulacaksınız ♥ 

Not: Facebook ta ki arkadaşlar sağ olsun dizideki piyano parçasını bulmuşlar, dizideki kısımlar kesilip yapıştırılmış ama elimizde şuan bu var idare edicez artık :D buyurun... Bashar Momın piyano ... 


Velhasılıkelam hem kızılası hem sevilesi bir adam dı Bashar daha da detay vermek istemiyorum , bu koca adamın kocaman aşkını izleyip görün derim...







                                                                                                                                                                                   Asya...

17 Şubat 2016

Babam İçin....


Baya uzun ara vermişim ben buraya yeni fark ettim...





Yine buraya gelip bir şeyler yazacağım aklıma gelmezdi o kadar uzun bir ara vermiştim ki yazmaya bir daha gelip  bir şeyler yazmam diyordum kendime , ama yine gelip çattı o gece durup durup gözlerimin yaşarmasın dan  ve yutkunmaktan yorulduğum için attım kendimi buraya ...


Bu gece Babamı kaybedişimin dördüncü yılı ...

4 yıl 4... Ne de çabuk geçmiş zaman ama neden acımı da biraz olsun geçirmedin be zaman , sadece onunla yaşamayı öğrettin bana.


Evet eskisi gibi her Baba dediğimde onu her andığımda ağlamıyorum artık ondan bahsederken yüzüme yerleşen acı tatlı bir gülümseme aldı gözyaşlarımın yerini ama o boğazıma yapışıp kalan düğümler hiç geçmedi .

Geçtiğimiz yaz hep birlikte gittiğimiz o yazlık yere onsuz ilk defa gittik , yola çıktığımız andan beri içimde anlamsız bir boşluk  anlamsızca sanki oradaymış da ona gidiyormuşum gibi bir hisle dolup taştım. 
Oraya gider gitmez deli gibi etrafa bakındım sanki bir yerden çıkıp gelecekmiş gibi...

Orası benim gecenin en geç saatlerine kadar korkmadan özgürce dolanıp gezdiğim , denizine hayran olduğum yerdi orası benim çocukluğumdu ve oranın bana hiç bu kadar acı vereceğini düşünmemiştim. Her yerde babam dan hatıralar vardı,arkadaşları oradaydı ama o yoktu içlerinde, her ezan okunduğunda babamın sesini duymayı bekledim, orada hep o okurdu ezanları eskiden...

Her yerde babam vardı anılarımız vardı..

Yokluğuna alıştığımı sanıyordum ama yok zerre kadar alışmamışım alışamam da zaten ...

Allah mekanını cennet eylesin babam .... Çok özledim seni ... 


BABAM İÇİN - SABAHATTİN ALİ 

“Allahım! .. İşte bugün,
Şu zavallı ömrümün
En matemli bir günü.

Elim böğrümde kaldım,
Ben bugün haber aldım:
Babamın öldüğünü.

Bitti hayatın tadı,
Bu haber bırakmadı,
Dudağımda tebessüm.

Kalbim oyuldu yer yer,
Aman Yarabbi, meğer

Ne acıklı imiş ölüm”


                                                                                                                                                                               Asya...